Monday, June 18, 2007

C++ INTRODUCTION

Salut sunt flo si am sa va prezint un tutorial c++.Am sa va scutesc de introduceri tampite gen “ISTORIC”,cine a facut ,cine a dres si am sa incerc sa fiu cat mai explicit ,si la subiect ,pentru ca scopul este sa intelegeti si sa invatati notiunile respective.Pentru a va orienta mai usor pun ca inceput un cuprins. :
1)Structura unui program c++;
2)Tipurile de date standard c++;
3)Preprocesoarele;
4)Citiri si scrieri;
5)Instructiuni { f.important }
6)Cum cred ca ar trebui organizat;
Pai ,un program c++ este construit dintr-o succesiune de module,denumite functii.Trebuie subliniat ca functia principala in orice program C si C++ este functia main().Aceasta trebuie sa apara obligatoriu o singura data in orice program C++.Cel mai simplu program ,ati vazut sigur in orice manual de cls a 9-a ,sau carte C ,este :
Void main()
{ }
Definirea unei functii este constituita din ANTETUL FUNCTIEI si CORPUL FUNCTIEI .Antetul contine numele functiei,tipul rezultatului pe care il calculeaza functia si o lista de parametri prin care functia comunica cu exteriorul ei,incadrata intre paranteze rotunde.
Asadar in functia de mai sus ,lista de parametri este vida si functia nu intoarce nimic.
2)La tipuri de date am sa va dau o definitie tip manual(nu e dedusa de moi), UN TIP DE DATE defineste multimea valorilor pe care le pot lua datele de tipul respective,modul de reprezentare a acestora in memorie ,precum si operatiile care se pot efectua cu datele respective.
TIPUL DE DATE INT : valorile de tip int sunt nr intregi in intervalul [-32768,32767].Tipul int suporta modificatorii de tip UNSIGNED si LONG.
TIPUL DE DATE CHAR : este de tip intreg,si suporta un singur modificator-UNSIGNED.Valorile de tip char sunt cuprinse in intervalul [-128,127],iar unsigned char [0,255].Tipurile reale sunt :FLOAT ---reprezentare pe 4 octeti,DOUBLE ---reprezentare pe 8 octeti,LONG DOUBLE reprezentare pe 10 octeti(deci e mare rau…..J).Tipul VOID este un tip special ,multimea valorilor fiind vida.
3)Preprocesoarele.Iarasi definitie :
Preprocesorul este un program lansat in executie automat inainte de compilare.El executa toate directivele preprocesor incluse in program,efectuind substitutii de texte.
Toate incep cu #.Exemplu : #include,#define……. .
Si avem : #include--include fisierul antet de functii matematice.
#include---fisierul antet al bibliotecii limbajului C++ cu functiile de intrare/iesire.
#include …………………………………………… C cu funtiile de intrare/iesire.
Citiri si scrieri,variabile de memorie cred ca stiti nu are rost sa mai mentionez.
Am sa prezint acum cea mai importanta parte : instructiunile. ( mare atentie aici ).
Instructiunea if.
If(expresie) instructiune_1;
Else instructiune_2;
Exemplu : if(a) cout<<” este nenul “;
Else cout <<”este zero “;
Instructiunea swich (expresie)
{ case exp-constanta 1; secventa –instructiuni 1;
………………………………………………..
case exp-constanta n;secventa-instructiuni n;
secv –instr. N+1;
default
}
Instructiunea while
While(expresie) instructiune;
Istructiunea do instructiune while (expresie)
Instructiunea for,cea mai puternica si flexibila dintre toate.
For(exp_initializare;exp_continuare;exp_reinitializare) instructiune;
Da ,cam atat,restu invatati si voi,poate mai pun si altele,dar daca mai pun vreau sa fie probleme.
fl0 fl0w © 2006

No comments: